Inspirationstankar !

21.09.2015 00:15

Jag var med på en utställning i helgen, det var väldigt trevligt, inte bara för att jag fick sälja en tavla men ochså för att man träffar så många trevliga människor som man utbyter tankar och erfarenheter med.

En fråga som jag ofta får är var jag hittar mina foto vyer och objekt.

Jag är uppvuxen i utkanten i en by i norrland. Jag var ofta ensam när jag var ute i naturen, vi hade både skogar och åkrar runt vårt hus.  Jag har alltid tyckt om stillheten och det orörda, speciellt på hösten då naturen får en lite melankoliskt känsla. Det tycker jag är härligt. Det gör en så lugn, tyckerr jag.

Nu när jag bor i Stockholm så fotar jag ofta när jag är ute och promenerar och speciellt sen hösten i Stockholm bjuder ofta på samma melankoliska ljus som jag kommer ihåg från min barndoms höstar i norrland.

Det är en sådan känsla som av lugn och ro som jag vill förmedla i mina bilder. Jag vill att betraktarens ögon ska kunna vila länge i mina bilder och bli lugna och harmoniska.